Dette indhold er sponsoreret. 

Det er blevet meget populært at gå op i sundhed, og det er der ikke noget at sige til. Hvis man lever sundt, lever man sandsynligvis både bedre og længere. Mange danskere vejer deres mad ned til sidste gram, og går i fitness hver dag efter arbejde. De gør alt hvad de kan, for at få deres krop til at yde optimalt, men rigtig mange glemmer én vigtig ting: søvn. Med en god nats søvn står du op om morgenen med nyfunden energi, overskud og mod på dagen, og det er derfor vigtigt, at du ikke undervurderer søvnens kræfter, samt konsekvenserne ved en dårlig søvnrytme. Derfor kommer der her et par tips til, hvordan du forbedrer din nattesøvn, og dermed rent faktisk også din generelle sundhed.

Få en seng der passer til dig

Der er ingen tvivl om, at sengen er det vigtigste redskab, når det kommer til søvn – men der findes mange forskellige senge, og det kan være svært at finde den rette. På Sengetid.dk kan du læse meget mere om, hvordan du vælger en seng, der passer til lige præcis dine behov, og så kan du endda gøre en god handel, når vi skriver Black Friday i kalenderen. Se tilbudene til Black week lige her. Her finder du guides til valg af topmadras, valg af fasthed og meget mere. Du finder både elevationssenge, kontinentalsenge og boxsenge med dansk design og fantastisk kvalitet. 

Sundhed og søvn går hånd i hånd

Vi har allerede været lidt inde på det, men sundhed og søvn er bundet sammen. Du er mere sund, hvis du sover bedre – men vidste du godt, at du rent faktisk også sover bedre, hvis du er sundere? Det gælder faktisk både dit fysiske og psykiske velvære. Har du en sund og aktiv livsstil, vil du også opleve at du sover bedre, og vågner op med mere energi. Derudover er det også vigtigt, at du ikke tager arbejdet med i sengen, så det kan være en god idé ikke at fordybe dig i arbejdsrelaterede sager i timerne op til, at du skal i seng. 

Tips og tricks

Sidst men ikke mindst er der en række praktisk tiltag, som også kan være med til at forbedre din søvn. Du kan eksempelvis tage et varmt bad kort inden sengetid, og så bør du undgå fysiske aktiviteter, lige inden du skal sove. Det er også vigtigt, at du husker at lufte i soveværelset, og så bør temperaturen i soveværelset være lavere end i resten af dit hjem, gerne omkring 18 grader.